REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO – SKLEP – HURTOWNIA ZEGARKÓW „ŚWIAT ZEGARKÓW”

§ 1. INFORMACJE OGÓLNE - DANE SPRZEDAJĄCEGO:

  • Właścicielem sklepu internetowego jest: Adam Łępa, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą: ADAM ŁĘPA „ŚWIAT ZEGARKÓW” 
  • Ww. firma wpisana jest do rejestru działalności gospodarczej przez Burmistrza Miasta Jasła pod numerem 370390448
  • Adres prowadzonej działalności gospodarczej:

          Opacie 113

          38-200 Jasło

  • Telefon kontaktowy: 602 512 883
  • E-mail: allegro@swiatzegarkow24.pl
  • REGON: 370390448
  • NIP: 685-155-28-08

§ 2. PROCEDURA SPRZEDAŻY

  • Sklep – Hurtownia Zegarków ADAM ŁĘPA „Świat Zegarków” prowadzi w szczególności sprzedaż zegarków, budzików, pasków do zegarków, bransolet do zegarków, części zamiennych do zegarków.
  • Dokładny opis cech sprzedawanego towaru znajduje się na stronie aukcyjnej poszczególnych towarów.
  • Nazwy producentów i fabryczne marki należą do ich właścicieli i prezentowane są na stronach sklepu wyłącznie w celach informacyjnych.
  • Kupujący może zamawiać tylko te produkty, które w czasie składania zamówienia znajdują się w asortymencie Sklepu.
  • Sprzedający zastrzega sobie możliwość wycofania poszczególnych produktów ze sprzedaży.
  • Ceny wszystkich produktów znajdujących się w sklepie są cenami brutto i podane są w złotych polskich.
  • Sprzedający realizuje zamówienia na terenie Polski (oraz innych wybranych krajów Europy)
  • Zamówienia można składać 24 godziny na dobę przez cały rok. Zamówienia są automatycznie potwierdzane przez Sprzedającego.
  • Cennik nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu Art.66 § 1 Kodeksu Cywilnego.
  • Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany cen produktów znajdujących się w ofercie, wprowadzania nowych produktów do oferty, wycofywania produktów z oferty, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych oraz wyprzedaży bądź wprowadzania w nich zmian.
  • Kupujący wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb zawarcia i realizacji umowy w ramach sklepu internetowego.
  • Dane osobowe, które podaje Kupujący (imię i nazwisko, adres, numer telefonu, adres e-mailowy) traktowane są jako informacje w najwyższym stopniu poufności i nikt z zewnątrz nie ma do nich dostępu, nie są one udostępniane żadnym osobom trzecim, firmom ani organizacjom.

§ 3. SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ

  • Zakupów mogą dokonywać osoby prawne i osoby fizyczne, w tym osoby niepełnoletnie za wiedzą i zgodą prawnego opiekuna. Wszelkie dane osobowe umieszczone przez Kupującego będą przetwarzane zgodnie z Ustawą o Ochronie Danych Osobowych i prawem polskim. Administratorem danych jest "Adam Łępa – „Świat Zegarków”.
  • Zamówienia przyjmowane są przez:

          - stronę internetową www.allegro.swiatzegarkow24.pl,

          - telefonicznie pod numerem: +48 602512883      

  • Złożenie zamówienia wskazanie zamawianego towaru oraz określenie sposobu zapłaty.
  • Po złożeniu zamówienia Kupujący otrzymuje powiadomienie w formie e-mail o przyjęciu zamówienia do realizacji i poszczególnych etapach jego realizacji.
  • W przypadku uzasadnionego podejrzenia podania nieprawdziwych danych, firma zastrzega sobie prawo do niewysłania towaru, bez uprzedniej wpłaty na konto firmowe.
  • Sprzedający zapewnia, aby Kupujący będący konsumentem w momencie składania zamówienia wyraźnie potwierdził, że wie, że zamówienie pociąga za sobą obowiązek zapłaty.

§ 4. REALIZACJA ZAMÓWIEŃ

  • Realizacja przyjętego zamówienia rozpoczyna się, w przypadku zamówień płatnych przelewem za pośrednictwem dostępnych opcji, z chwilą zaksięgowania środków na koncie sklepu. Należy pamiętać o czasie, niezbędnym dla przepływu środków na rachunek sklepu uwzględniając również dni świąteczne, kiedy przelewy nie są przez banki księgowane. Prosimy dokonać przelewu z odpowiednim wyprzedzeniem w stosunku do wybranego terminu dostawy zamówienia. 
  • Zamówienia realizowane są wyłącznie po wpłynięciu środków na konto sklepu (za wyłączeniem realizacji zamówienia za pobraniem).
  • Kupujący może wprowadzić zmiany w zamówieniu do momentu wysłania towaru. Kupujący może wycofać złożone zamówienie telefonicznie (602512883) lub e-mailem pod adresem (allegro@swiatzegarkow24.pl). Kupujący nie może wycofać zamówienia, które zostało już wysłane lub przygotowane do wysyłki (zapakowane).
  • Zamówione towary są dostarczane do Kupującego za pośrednictwem firmy kurierskiej lub Poczty Polskiej  pod adres wskazany w formularzu zamówienia.
  • Do każdego zamówienia dołączany jest paragon. Na życzenie Kupującego, do każdego zamówienia może być wystawiona faktura.
  •  Dostawa towaru odbywa się w wybrany przez Kupującego i określony w zamówieniu sposób.

§ 5. KOSZTY PRZESYŁKI

  • Koszt przesyłki zależny jest od wagi zamówionego towaru, sposobu płatności, sposobu dostawy oraz kraju docelowego 
  • Koszt przesyłki każdorazowo podawany jest na aukcji internetowej sprzedawanego towaru.

§ 6. CZAS DOSTAWY

  • Zamówienie realizowane jest bezzwłocznie. W przypadku gdy zamówiony towar jest niedostępny w określonym terminie, Sklep bezzwłocznie poinformuje Kupującego o przewidywanym nowym czasie dostawy. W razie braku akceptacji nowego terminu dostawy zamówienie na określony towar nie będzie realizowane, a wpłacona cena zakupu zwrócona Kupującemu.
  • O zrealizowaniu zamówienia Kupujący informowany jest drogą elektroniczną bądź telefonicznie.
  • Przesyłki dostarcza prywatna firma kurierska lub Poczta Polska. Terminy uzależnione są od rodzaju dostawy i warunków oferowanych przez dostawcę.
  • W przypadku realizacji większych zamówień, Sklep jest uprawniony, w drodze odrębnych ustaleń z Kupującym, do określenia dłuższego terminu realizacji zamówienia oraz realizacji takiego zamówienia etapami.

§ 7. PŁATNOŚCI

  • Wszystkie ceny towarów umieszczone są na stronie sklepu i podawane są w PLN oraz są cenami brutto, nie uwzględniającymi kosztów wysyłki. Cena podana przy każdym towarze jest wiążąca w chwili złożenia przez Kupującego zamówienia.
  • Płatności mogą być dokonywane przelewem, przy odbiorze, bądź w inny, oferowany przez Allegro.pl sposób. 
  • Kupujący korzysta z przelewu bankowego na konto Sprzedającego jako formy płatności za zamówione towary.
  • Wpłaty za zakupiony towar należy dokonać najpóźniej w ciągu 7 dni od dnia dokonania zakupu.
  • Sprzedający ma obowiązek uzyskać wyraźną zgodę Konsumenta na każdą dodatkową płatność wykraczającą poza uzgodnione wynagrodzenie za główne obowiązki umowne przedsiębiorcy.

§  8. REKLAMACJE

  • Sprzedający zobowiązany jest do dostarczenia rzeczy bez wad, z wyłączeniem wad wskazanych w ofercie sprzedaży.
  • Różnice w wyglądzie towaru zamawianego z otrzymanym, w szczególności różnica w barwach i odcieniach, która wynika z ustawień parametrów monitora lub urządzenia fotografującego, nie stanowią podstawy do reklamacji towaru.
  • Za towar wadliwy uznaje się taki, który posiada wady fizyczne, nie wynikłe z powodu standardowego użytkowania.
  • Reklamację należy zgłosić pisemnie na podany w §  1 adres Sprzedającego lub mailem na adres: allegro@swiatzegarkow24.pl
  • Podstawą przyjęcia reklamacji jest dowód zakupu towaru (paragon/faktura).
  • Poprawnie złożona reklamacja powinna zawierać co najmniej:

           -imię, nazwisko, adres, (adres e-mail Kupującego – w razie jego posiadania),

          -datę zawarcia umowy stanowiącej podstawę reklamacji (zakupu towaru),

          -przedmiot reklamacji, ze wskazaniem żądania Kupującego,

          -wszelkie okoliczności uzasadniające reklamację.

  • Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji Sprzedający zwraca się do składającego reklamację o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie.
  • Kupujący przesyła reklamowany towar na adres Sprzedającego. Kupujący zobowiązany jest dochować należytej staranności w zapakowaniu i przesłaniu reklamowanego towaru.
  • Kupujący przesyła reklamowany towar na własny koszt. W przypadku uwzględnienia reklamacji, udokumentowany koszt przesyłki towaru w ramach reklamacji poniesiony przez Kupującego zostaje mu zwrócony przez Sprzedającego. W przypadku znacznych trudności z udokumentowaniem wysokości kosztów związanych z przesyłką, Kupującemu zwrócone zostaną standardowe koszty danej przesyłki. Sprzedający nie przyjmuje przesyłek towaru wysłanych na jego koszt.
  •  Jeżeli Kupujący będący konsumentem zażąda wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złoży oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a Sprzedający nie ustosunkuje się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
  • Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, Kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że Sprzedający niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez Sprzedającego albo Sprzedający nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.
  • Jeżeli Kupującym jest konsument, może zamiast zaproponowanego przez Sprzedającego usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez Kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Kupującego inny sposób zaspokojenia.
  • Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość rzeczy z wadą pozostaje do wartości rzeczy bez wady.
  •  Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
  • Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, Kupujący może żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo usunięcia wady.
  • Sprzedający jest obowiązany wymienić rzecz wadliwą na wolną od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego.
  • Sprzedający może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Kupującego, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez Kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów. Sprzedający może odmówić wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady także wtedy, gdy koszty zadośćuczynienia temu obowiązkowi przewyższają cenę rzeczy sprzedanej.
  • Przy sprzedaży między przedsiębiorcami Kupujący traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie zbadał rzeczy w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie sprzedawcy o wadzie, a w przypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później - jeżeli nie zawiadomił sprzedawcy niezwłocznie po jej stwierdzeniu.
  • Do zachowania powyższego terminu wystarczy wysłanie przed jego upływem zawiadomienia o wadzie.
  • Koszty związane z odesłaniem towaru reklamowanego Sprzedający zwróci niezwłocznie po pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji.
  • Do reklamowanej przesyłki należy dołączyć paragon lub fakturę wraz z opisem przyczyny reklamacji i zwrotu. 
  • Odpowiedź na reklamację wysyłana jest na podany przez Kupującego adres e-mail bądź na adres poczty tradycyjnej.

§ 9. ZWROTY – ODSTĄPIENIE OD UMOWY

  • Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 r. prawach konsumenta (Dz. U. 2014, poz. 827), w ciągu 14 dni od otrzymania nabytej rzeczy, Kupujący (będący Konsumentem) może odstąpić od umowy bez podawania jakiejkolwiek przyczyny. 
  • Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:

          -dla umowy, w wykonaniu której Sprzedający wydaje rzecz, będąc zobowiązany do przeniesienia jej własności - od objęcia rzeczy w posiadanie przez            konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:

               a) obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach - od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części,

               b) polega na regularnym dostarczaniu rzeczy przez czas oznaczony - od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy;

          -dla pozostałych umów - od dnia zawarcia umowy.

  • Dla zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. 
  • Aby odstąpić od umowy należy złożyć Sprzedającemu stosowne oświadczenie woli, pisząc na adres e-mail: allegro@swiatzegarkow24.pl lub wysyłając przesyłką pocztową. Przesyłkę należy nadać na adres Sprzedającego                                                                                                                                    Świat Zegarków                                                                                                                                         Ul. Jagiełły 50                                                                                                                                           38-200 Jasło
  • Kupujący może skorzystać ze wzoru oświadczenia o odstąpieniu od umowy, podanego poniżej (stanowiącego załącznik nr 1 do regulaminu).
  •  Sprzedający po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy niezwłocznie przesyła konsumentowi na trwałym nośniku potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
  • W razie odstąpienia od umowy, umowa uważana jest za niezawartą, a konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
  • Zakupiony towar nie może być zniszczony, a także nosić śladów używania.
  • W przypadku pisemnego odstąpienia od umowy konsument zobowiązany jest do zwrotu towaru niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedający zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.
  • Razem z towarem należy zwrócić otrzymany paragon lub fakturę. 
  • Sprzedający gwarantuje zwrot wartości towaru. Pieniądze zostaną przelane na wskazane konto konsumenta.
  • Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, chyba że Sprzedający zgodził się je ponieść.
  • W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedający nie ponosi kosztów odesłania Towaru.
  • Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Kupującemu (będącego konsumentem) w odniesieniu do umów:

          -o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem               świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;

          -w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić                przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;

          -w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego                zindywidualizowanych potrzeb;

          -w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;

          -w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze                  względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

          -w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi                         rzeczami;

          -w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie              może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;

          -w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca              świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania              naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;

          -w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu,              jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

          -o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;

          -zawartej w drodze aukcji publicznej;

          -o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług                       związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia                usługi;

          -o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą                      konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.

§  10. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

  • Składając zamówienie Kupujący wyraża zgodę na przetwarzanie (w celu realizacji zamówienia) podanych w formularzu rejestracyjnym danych osobowych przez Sprzedającego. Sprzedający zobowiązuje się do ochrony danych osobowych zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 1997 Nr 133 poz. 883).
  • Dane osobowe wykorzystywane są wyłącznie do realizacji zamówień oraz pod warunkiem wyrażenia zgody przez Kupującego w celu informowania o nowych towarach, produktach, usługach oraz promocjach oferowanych przez Sprzedającego. Dane osobowe nie będą udostępniane innym podmiotom.
  • Zgodnie z wymogami ustawy z dnia 29 października 1997 r. o ochronie danych osobowych, Kupujący ma prawo:

          -dostępu do treści swoich danych osobowych,

          -do poprawiania oraz modyfikacji treści swoich danych osobowych,

          -do kontroli przetwarzania swoich danych osobowych, na zasadach opisanych w ww. ustawie,

          -do żądania zaprzestania przetwarzania swoich danych osobowych,

          -prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania ich danych osobowych lub prawo do ich usunięcia co należy zgłosić Sprzedającemu w formie                pisemnej lub mailowej

§ 11. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  • Regulamin określa zasady zakupów w sklepie. Złożenie zamówienia oznacza akceptację wszystkich postanowień i informacji zawartych w regulaminie.
  • W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie, zastosowanie mają przepisy Kodeksu Cywilnego i innych powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
  • W przypadku nieprawidłowej funkcjonalności strony internetowej sklepu,  należy powiadomić o tym administratora, kierując informację na adres: allegro@swiatzegarkow24.pl. 
  • Formularz odstąpienia od umowy oraz formularz reklamacyjny stanowią odpowiednio załącznik nr 1 i nr 2 do niniejszego Regulaminu.

Załącznik nr 1

Przykładowy formularz oświadczenia o odstąpieniu od umowy:

(Oświadczenie to należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

[DANE SPRZEDAJĄCEGO]

…………………………….

…………………………….

…………………………….

Ja………………………………………………..niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy sprzedaży następującej/-ych rzeczy:

……….……………………………………………………………………………………………………

Numer oferty……………………………………… .

Data zawarcia umowy to ……………………………………….

Data odbioru towaru ……………………………………………….… .

Imię i nazwisko………………………………………………………….

Login Allegro……………………………………………………………..

Adres …..…………………….……..…………………………………….

Data………………………………………………………………………….

…….……………………………………………………………………

Podpis ……………………………………………………………

(tylko jeżeli formularz jest wysłany w wersji papierowej)